Penta SAP ve B2B Projelerinde Renova İmzası

24 yıllık deneyimi ile Türkiye’de teknoloji dağıtım sektörünün lider isimleri arasında yer alan Penta’nın SAP ve B2B Projeleri Renova Consulting tarafından geliştirildi.

Penta SAP ve B2B Projelerinde Renova İmzasıRenova Penta SAP ve B2B Başarı Hikayesi

Penta BT ve İş Geliştirme Direktörü Yasemin Budak bu projelerle ilgili olarak; “Renova, SAP ve B2B projelerimizin hayata geçirilmesinde şirketimize önemli katkılar sağladı. SAP danışmanlığında istenen zamanda istenen kriterlerde danışmanların projelere katılımını sağlayarak her zaman yanımızda olduğunu hissettirdi.” dedi.

Neden Renova?

Renova’'nın profesyonel, yetkin proje ekibi ile sunduğu çözümler ve bilişim sektöründe gerçekleştirdiği çok sayıda projeden edindiği deneyim, firmalarda asgari emek ve maliyetle tam entegre izlenebilirlik sağlıyor.

Penta SAP Projesi ile Sağlanan Faydalar

Penta SAP projesi ile, iş süreçlerinin tek sistemle başarılı bir şekilde yönetilmesi sağlandı.

Sunulan SAP Çözüm ve Hizmetleri: Penta tarafından Mali Muhasebe (FI), Maliyet Muhasebesi (CO), İnsan Kaynakları (HR), Malzeme Yönetimi (MM), Satış Dağıtım (SD), Bakım Onarım (PM), modülleri kullanılmaktadır.

Bayinet B2B Portalı

Penta tarafından kullanılmakta olan Bayinet isimli B2B portalı Renova tarafından geliştirilmiştir. Türkiye’nin en büyük bayi ağlarından biri olan Bayinet’in ihtiyaç duyduğu tüm özellikler, SAP ile %100 entegre olacak şekilde geliştirilmiştir.

Penta B2B Portalının Özellikleri:

SAP ile %100 entegrasyon

Sipariş alımından stok kontrolüne, ürün bilgilerinden cari hesaplara kadar tüm temel bileşenler SAP ile %100 entegre şekilde çalışmaktadır.

  • Ödeme takibi

Siparişten ayrı olarak hangi tarihte hangi ödeme yöntemiyle ne kadar ödeme yapıldığının takibi yapılabilmektedir. Birçok siparişin ardından ödemelerin belli dönemlerde toplu olarak yapılmasına imkan vermektedir.

  • Çok çeşitli ödeme yöntemleri

Kredi kartı, 3D ödeme, Havale/EFT ve çek ile ödeme yapılmasına imkan vermektedir

  • Ürün modülü

Ürünlerin listeleneceği, arama yapılacağı vb seçeneklerin sunulduğu modül. Ürünler ayrıca tanımlamaya gerek olmadan SAP'den otomatik olarak gelmektedir. Manuel ürün güncelleme imkanı mevcuttur.

  • Cache mekanizması

Gelişmiş cache mekanizması sayesinde yüksek trafik rahatlıkla karşılanmaktadır. Aynı zamanda ERP'ye yapılan bağlantısı sayısı azaldığından ERP tarafında kaynak ihtiyacı azaltılmaktadır.

  • Sipariş takip modülü

Geçmişte verilmiş siparişlerin listesine ve detayına ulaşmak mümkündür. Teslimat bekleyen siparişlerin hazırlık aşamasını görülebilir.

  • Kampanyalı fiyatı otomatik yansıtma

Sepete eklenen ürünler kampanya kapsamındaysa müşteri farkında olmasa da kampanya kuralları otomatik olarak işletilir böylece insan hatasından kaynaklı mağduriyetin önüne geçilir bayi memnuniyeti artar.

  • Kargom nerede

Sipariş kargoya verildiyse kargo aracın tam olarak nerede olduğu bilgisine anlık olarak ulaşılabilmektedir.

  • Açık hesap çalışma

Kredi kartı, havale… ile ödeme yöntemlerine ek olarak daha sonra toplu olarak ödenmek üzere açık hesapla satın alma yapılabilmektedir.

  • Çek ile ödeme

Bayiler verdikleri çeklerin listesini, kabul/red durumlarını buradan görebilirler. Aynı zamanda portal yöneticileri bayilerin girdiği çekleri bir ekrandan görüp işleme alabilmektedirler.

  • Ödeme geçmişi,cari hesap bilgileri, ciro ve fatura bilgileri

Yaptığı ödemelerin geçmişi, cari hesap bilgileri, ciro ve fatura bilgileri tamamı ERP sisteminden gelecek şekilde çalışmaktadır.

  • Geri bildirim, eleştiri, öneri formu

Bayilerden geri bildirim alarak hizmetinizdeki aksaklıkları tespit edebilirsiniz.

  • Fatura entegrasyonu

ERP tarafından kesilen faturaların portal tarafından görülmesini sağlayan entegrasyon

  • SAP R3 Entegrasyonu

Sistem SAP ile entegredir. SAP tarafındaki birçok geliştirme yapılmış ve kullanıma hazırdır (RFC/ABAP).

  • Kullanıcı Yönetimi

Portal yöneticilerini tanımlayabileceğiniz kullanıcı yönetim ekranları yer almaktadır.

  • Rol bazlı yetkilendirme

Portalin bazı kısımlarını yönetmesi için kısıtlı kullanıcılar tanımlanabilmektedir. Örneğin yalnızca dokümanları yüklemesi için bir kullanıcı grubu tanımlanabilmektedir.

  • Duyuru Modülü

Bayilerinize güncel gelişmeleri bu modül aracılığıyla duyurabilirsiniz. Anasayfanın en uygun yerine konumlandırarak bayilerinizi düzenli olarak bilgilendirebilirsiniz.

  • Banka hesapları yönetimi

Bayilere yapılacak olası geri ödemeler için banka hesap numaraları sisteme kaydedilmektedir. Benzer şekilde portal sahibi kendi hesap numaralarını sisteme kaydedebilmektedir. Bu numaralar uygun bir alanda bayilere gösterilmektedir.

  • Doküman Modülü

Bayilerinize ürünlerinizle ilgili broşür, kılavuz, tanıtım videosu… gibi dilediğiniz dosyayı bu alandan online ulaştırabilirsiniz. Bu sayede ürünlerinizin özellikleri hakkında bayileri bilgilendirerek hizmetinizden daha yüksek verim almalarını sağlayabilirsiniz.

  • Prosedür yönetimi

Sevkiyat ve sipariş sonlandırma saatleri, Teknik Servis Arıza Prosedürü, Teknik servis İade prosedürü gibi prosedürlerin tanımlama işlemleri.

  • Banner Yönetimi

Sitenin konumlandırıldığı yerlerinde gösterilmek üzere reklamlar tanımlayabilirsiniz. Bu modülü kullanarak bayilerinizi belirli alanlara örneğin bir duyuru metnine yada kampanyalı bir ürüne kolayca yönlendirebilirsiniz.

  • Bayilik başvuru formu

Bayi adaylarınıza, gerçek bayi olabilmeleri için başvuru formu sunabilirsiniz. Bu noktada PDF kullanarak Word alternatifine göre doldurması ve imzalanması kolay bir hale getirebilirsiniz.

  • Marka Yönetimi

Ürün yelpazenizdeki her bir ürün için markaları sisteme girerek bayilerinizin marka seçerek alışveriş yapmasını sağlayabilirsiniz. SAP tarafında marka bazında satış rakamlarına ulaşmak mümkün olacaktır.

  • Ürünleri entegrasyondan manuel tetikleme

Ürünün kodunu girerek ERP sisteminden o an ürünü güncellenmesi mümkündür. Örneğin SAP tarafında ürünün bilgileri değiştiğinde eşitleme saatinin gelmesini beklemeden hemen portala yansıtma yapabilirsiniz.

  • Ürün sıralama

Ürünleri yalnızca isim sırasına göre değil aynı zamanda bayilerinizin alışkın olduğu mantıkta sıralayabilirsiniz. Böylece bayilerizin ürünlere ulaşmasını bir kademe hızlandırmış olursunuz.

  • İçeriği eksik ürünleri görebilme

Portalde ürünlerinizle ilgili bolca bilgi yayınlamak satınalmayı artırmaktadır. Sistemdeki ürünlerden bu anlamda eksik olanları kolayca tespit edebilirsiniz.

  • Yetkili teknik servis yönetimi

Ürünlerinizde çıkacak olası arızalarda bayilerinizin kolay ulaşımı için yetkili servis adreslerine kolay ulaşabilmeleri önemlidir. Bu listenin kolayca ve hızlıca güncellenebiliyor olması önemlidir. Sistemde bununla ilgili gerekli özellikler mevcuttur.

  • Garanti süresi sorgulama

Bayileriniz sizden satın aldıkları ürünlerin garanti sürelerinin dolup dolmadığını online olarak kontrol edebilmektedirler. Böylece garanti süresi dolmuş ürünlerin teknik servislere ulaştırılması sonra geri gönderilmesi gibi lojistik maliyetlerini azaltmaktadır. Aynı zamanda artık kullanımdan kalktığı sanılan ürünlerin garantisinin devam ettiğini bayilere farkettirerek memnuniyeti artırmaktadır.

  • Arızalı ürün takibi

Tamir edilmesi için gönderilerin ürünlerin tamirde hangi aşamada olduğu bilgisine ve ürünle ilgili karar bilgisine online olarak ulaşabilmektedirler. Bu modül aynı zamanda bayinin kendi müşterileri için arıza takibini de kolaylaştırmaktadır.

  • İade formu

Herhangi bir sebeple ürün iadesi gerektiğinde bayiler bu modül aracılığıyla sisteme yükleyebilmektedirler. Böylece iade taleplerinin portal yöneticilerinin takibinden kaçması azalmaktadır.

  • Döviz kuru entegrasyonu

Portalin kabul ettiği para birimlerine ait( Euro,Dolar) kur bilgileri elle müdahaleye gerek kalmaksızın merkez bankasından günlük düzenli olarak otomatik olarak sisteme aktarılmaktadır. Bayiler işlem gören kur değerini portal ekranlarından görebilmektedirler.

  • BA-BS takibi

27483 numaralı resmi gazetede yayınlanan; belirli bir haddi aşan mal ve hizmet alımlarını "Mal ve Hizmet Alımlarına İlişkin Bildirim Formu (Form BA)" ile; mal ve hizmet satışlarını ise "Mal ve Hizmet Satışlarına İlişkin Bildirim Formu (Form BS)" ile bildirmeleri yükümlülüğü... hakkındaki kanuna uyumludur.

  • Site haritası

Portale yabancı olan bayileriniz site haritasını kullanarak aradığı bölüme rahatça ulaşabilmektedir.

  • SAP ile anlık entegre stok

Ürün satışlarında stok bilgisi SAP'den anlık olarak kontrol edilmektedir. Böylece stokta olmayan bir ürünün kazara satılmasının önüne geçilmektedir. Portal stok tutmamaktadır.

  • Cari hesap bakiye yaşlandırma

Vadesi geçmiş ödemeler ertelenerek sistemden bakiye yaşlandırıabilmektedir.

  • Ürün karşılaştırma

Birbirine benzer ürünler arasından seçim yapmakta zorlanan bayileriniz için ürün karşılaştırma özelliği faydalı olacaktır. Bu sayede ürünlerin birbirlerine karşı üstünlüklerini hem daha rahat gösterebilir hem de en doğru tercihi yapmalarına yardımcı olmuş olursunuz.

  • Bayi çalışanları için kullanıcı oluşturma

Bayiler kendi çalışanları için ayrı ayrı kullanıcılar oluşturup yetkilendirebilirler. Böylece ortak admin parolasını kullanmak gibi güvenliksiz yöntemlerden korunmuş olurlar. Bayi yöneticisi kullanıcılarının neler yaptığını böylece kişi bazında görebilmektedir.

  • Ürünün alınacağı deponun seçimi

Bayiler ürünün mevcut olduğu depolardan kendilerine en uygun olanı örneğin en yakın olanı seçebilmektedirler. Böylece ürünün mağazaya teslimi daha hızlı gerçekleşmektedir.

  • Eksik teslimat

Siparişte geçen ürünlerden bir kısmı stokta mevcut değilse hazırları önden teslim edip sonrası için ayrıca teslimat yapılabilmektedir.

  • Esnek teslimat adresi seçeneği

Bayiler kendi şubelerinin adreslerini sisteme önceden tanımlayıp, istedği depodan istediği teslimat adresine teslim alabilmektedir. Böylece kendi şubeleri arasında nakliye masrafından kurtulmaktadırlar.

Penta Hakkında

Penta kurulduğu 1990 yılından bugüne Türkiye’de teknoloji dağıtıcısı ana şirketler arasında daima ilk sıralarda yer alarak, sektör içerisindeki yerini sürekli büyütmektedir. Penta 150’yi aşkın küresel markanın Türkiye dağıtıcılığını yaparken, her geçen gün iş ortakları için yeni katma değerler yaratmayı sürdürmektedir. Türkiye’de 7500’ün üzerinde bayisi bulunan Penta, iş ortaklarını kesintisiz destekleyerek, sektörün çözüm odaklı kurumu olarak ayrıca öne çıkmaktadır. Acer, Airties, Asus, Benq, Casio, Dell, HP, Huawei, IBM, Intel, Inform, Lenovo, Maxell, MSI, OKI, Toshiba, Seagate, Zyxel, Kaspersky, Autodesk, Wacom ve Adobe başta olmak üzere, 150’yi aşkın küresel markanın ürünlerini ülke geneline yayılmış iş ortakları aracılığı ile tüm Türkiye’ye dağıtmaktadır.

Penta SAP ve B2B Projelerinde Renova İmzası

BAŞARI HİKAYESİ

Penta SAP ve B2B Projelerinde Renova İmzası

Penta & Renova SAP ve B2B Başarı Hikayesi