04.11.2020

SAP C/4HANA

SAP CUSTOMER EXPERIENCE ile GÜÇLÜ VE GÜVENİLİR MÜŞTERİ DENEYİMLERİ

SAP Customer Experience (SAP C/4HANA) portföyü işletmelerin, fark yaratan müşteri deneyimleri sunmasını sağlayarak rekabette öne çıkmalarına destek oluyor.

Günümüzde rekabet hızla artarken müşteri beklentileri ve ihtiyaçları sürekli değişiyor. Bu yoğun rekabet ve değişim ortamında işletmelerin yeni müşteriler kazanması ve kendi müşterilerini korumaları için bu beklentileri hızlı bir şekilde anlamaları, ihtiyaçlara uygun yanıtlar vermeleri ve müşterilerine en iyi deneyimi sağlamaları gerekiyor.

Müşteri deneyimi, artık yalnızca yapılan bir satın alma işlemi veya sunulan hizmetle sınırlı değil. Müşterinin bir işletme veya markayla ilk temasından, ürün veya hizmeti satın aldıktan sonraki destek veya servis süreçlerine kadar uzanan son derece kapsamlı ve uzun süreli bir etkileşimi kapsıyor. Pazarlama, satış, servis gibi müşteri yolculuğu hakkında akla gelen her aşamada, şirketin müşterileriyle nasıl etkileşim kurduğunu belirleyen müşteri deneyimi, müşteri ve marka ile arasındaki tüm etkileşimlerin toplamını ifade ediyor.

Ancak müşterilerin beklentileri giderek artıyor. Günümüzde müşteriler, satın almayı düşündükleri ürün veya hizmet için araştırma yapma, rakip ürünleri karşılaştırma ve kendileri için en iyi seçeneği bulma konusunda giderek daha bilinçli hale geliyor ve tercihlerini bu doğrultuda yapıyor. Kötü bir deneyim yaşayan müşteri, potansiyel müşterilerin tercihlerini de etkileyebiliyor.

Tüm bu dinamikler müşteri bağlılığı oluşturmayı zorlaştırıyor ve müşteri deneyiminin her zamankinden daha önemli hale gelmesine yol açıyor. Dolayısıyla başarının yolu artık fark yaratan müşteri deneyimleri sunmaktan geçiyor. İşletmelerin, bu nedenle müşteri yolculuğunun her temas noktasında önemli kararlar alması gerekiyor. Bu kararlar, müşterilerin marka algısını şekillendirerek bunun sonucunda işletmenin başarısını etkiliyor. Rekabette öne geçmek isteyen işletmelerin müşterileriyle etkili bir şekilde iletişim ve etkileşim kurmak için güvenilir araçlara ihtiyacı var.

Sıra Dışı Bir Müşteri Deneyimi Sunmak için: SAP Customer Experience

SAP, Customer Experience (CX) ile bir şirket içindeki müşteri merkezli departmanlara yönelik pazarlama, satış, servis ve e-ticaret gibi tüm uygulamaları birleştiriyor. Bu uygulamalar SAP C/4HANA paketinde (eski SAP Hybris) birleştiriliyor. Ürünler SAP S/4HANA veya SAP Cloud Platform’una dayandığı için “SAP C/4HANA” olarak da adlandırılıyor. Buradaki “C”, Customer (Müşteri), 4 ise dördüncü CRM (Customer Relation Management-Müşteri İlişkileri Yönetimi) nesli anlamına geliyor. Bu çözümlerin kurulumu bulutun yanı sıra kurum içi uygulamalara da yapılabiliyor. SAP Customer Experience (SAP C/4HANA) portföyü, müşterinin bir işletmeyle ilk temasından itibaren deneyim sürecinin her adımında işletmelere güçlü bir şekilde destek olan çözümler sunuyor.

SAP C/4HANA, müşteriyle etkileşim sürecinin tamamını uçtan uça bir araya getirmeyi sağlıyor ve hedef odaklı stratejiler belirlemeye yardımcı olarak işletme başarısına güçlü bir destek sağlıyor.

Bulut tabanlı SAP C/4HANA, pazarlama, satış, perakende ve CRM için kullanılan çözümleri bir arada sunuyor. Bu çözümler sayesinde müşterileri anlamak, müşterilere doğru içeriği doğru zamanda, doğru kanaldan ulaştırmak ve müşteri süreçlerinde entegrasyon sağlamak mümkün hale geliyor.

SAP Customer Experience, işletmelerin pazarlama, satış ve servis ekiplerine ilgi çekici bir müşteri deneyimi oluşturmak için ihtiyaç duydukları her türlü bilgiyi sunuyor. Müşterilerin anlaşılmasını kolaylaştıran SAP CX, yapay zekâ teknolojisi ile müşteri profillerine uygun, daha kişiselleştirilmiş kampanyalar oluşturabilmeyi böylece pazarlama kampanyalarının hedefe ulaşmasını sağlıyor. Bunların yanı sıra satış temsilcilerini, müşterilerle doğru zamanda doğru tekliflerle iletişime geçmeleri için gerçek zamanlı müşteri verileri ve gerekli araçlarla destekliyor. SAP C/4HANA ile çok sayıda iş modeli tek platformdan yönetilebiliyor; dijital ve geleneksel satış kanallarının uçtan uca bağlanarak tüm kanalları kapsayan eksiksiz bir satış deneyimi oluşturabilmek tutarlı bir alışveriş deneyimi sağlıyor.

SAP Customer Experience (SAP C/4HANA) tüm bunları ve daha fazlasını alanında lider olan beş çözüm ile sağlıyor.

  • SAP Customer Data Cloud

Kapsamlı bir veri yönetimi çözümü olan SAP Customer Data Cloud ile verileri, etkili ve verimli bir şekilde kullanarak kusursuz müşteri deneyimleri sunun ve müşterilerinizin güvenini kazanın.

SAP Customer Data Cloud’da müşteri verilerinizi merkezi bir sistem üzerinden yöneterek ihtiyacınıza uygun şekilde profilleme yapabilirsiniz. SAP Customer Data Cloud, kullanıcı dostu ara yüzüyle tüm müşterilerinize sosyal hesaplarla entegre olabilen kolay üyelik seçenekleri sunmanızı ve etkileşimi artırmanızı sağlıyor. Müşterilerinize, tercihleri ve kişisel verileri üzerinde kontrol sahibi olmasını sağlayan güvenli dijital deneyimler sunabilirsiniz. SAP Customer Data Cloud sayesinde şeffaflık sağlayarak ve veri koruma yasaları ile uyumluluğu kolaylaştırarak müşterilerinizin marka sadakatini yükseltebilirsiniz.

  • SAP Marketing Cloud

SAP Marketing Cloud ile kampanya, aday müşteri ve analiz yönetimi yapabilirsiniz. SAP Marketing Cloud, pazarlama verilerini ve faaliyetlerini merkezileştirmek, liste segmentleri oluşturmak, teklifleri kişiselleştirmek ve uygun maliyetli kampanyalar düzenlemek için yardımcı oluyor. Müşteri davranışlarına dair gerçek zamanlı içgörüler edinerek müşterilerinizi daha iyi anlayabilir, tüm kanallarınızdan onların ihtiyaçlarına göre uygun bireysel kampanyalar geliştirebilir ve ilgi çekici deneyimler sunabilirsiniz.

SAP Marketing Cloud sayesinde hedef kitlenizi net bir şekilde tanımlayabilir ve pazarlama stratejilerinizi gerçek zamanlı veriler üzerinde kurgulayabilirsiniz. Müşterilerinize ve aday müşterilerinize kişiselleştirilmiş teklifleri doğru zamanda sunmanız, mevcut müşterilerinizi korumanıza ve yeni müşteriler kazanmanıza yardımcı olur.

  • SAP Sales Cloud

SAP Sales Cloud, işletmeleri müşteri ve fırsat yönetimi için mobil bir CRM çözümü olarak destekliyor. Bu entegre platform müşterilerinizle, çözüm ortaklarınızla ve satış öngörüleriyle merkezi bir uygulama aracılığıyla etkileşim kurmanızı sağlıyor. SAP Sales Cloud sayesinde anlık bilgilerden yararlanarak daha anlamlı yöntemlerle müşterilerin satın alma süreçlerine katılmasını sağlayabilirsiniz. Satış ekibinize, ilgili müşteri etkileşimlerine katılım sağlamak, işletmenizin satış performansını ve verimliliğini hızlandırmak için ihtiyaç duydukları bilgileri sunabilirsiniz. Böylece satış performansınızı önemli ölçüde iyileştirebilirsiniz.

Satış otomasyonu sayesinde tüm satış sürecinizi uçtan uca entegre ederek, müşterilerinize daha fazla zaman ayırabilirsiniz. Aktivitelerinizi gerçek zamanlı analiz ederek performans yönetiminizi iyileştirebilir ve satış faaliyetlerinizin etkisini artırabilirsiniz.

  • SAP Commerce Cloud

SAP Commerce Cloud ile e-Ticaret, mobil ve sosyal platformlardan iletişim merkezlerine ve mağazalara kadar, tüm kanallarda tutarlı bir müşteri deneyimi sağlayabilirsiniz. SAP Commerce Cloud çözümleri, şirketinizin veri odaklı kişiselleştirme, uygun maliyetli sipariş yönetimi ve temini ile gerçek zamanlı envanter ve stok yönetimine destek sağlıyor.

SAP Commerce Cloud ile B2C veya B2B alanında çok kanallı strateji oluşturabilir bu sayede online mağazadan fiziksel mağazalara kadar müşterilerinizle her kanaldan bağlantı kurarak taleplere hızlıca yanıt verebilirsiniz. Müşterilerinize her kanaldan tutarlı bilgiler ve kişiselleştirilmiş deneyimler sunmanız, müşteri bağlılığını artırmanızı sağlar. Müşteri deneyimlerini analiz ederek daha iyi ve kişiselleştirilmiş hizmetler sunabilirsiniz.

  • SAP Service Cloud

SAP Service Cloud ile müşteri hizmetleri ve servis desteği üzerinde güçlü bir kontrol sağlayabilirsiniz. Alışveriş öncesinde, sırasında ve sonrasında kişiselleştirilmiş ve yüksek kalitede destek hizmetleri sunabilirsiniz. SAP Service Cloud çözümleri, müşteri temsilcilerinizi doğru zamanda doğru araçlarla bağlayarak müşterilerin self-servis hizmetler, çağrı merkezleri veya yerinde destek konusunda sorunsuz bir deneyim yaşamasına yardımcı oluyor.

SAP Service Cloud üzerinden servis yöneticileri ve sahadaki servis teknisyenleri ihtiyaç duyabilecekleri tüm araç ve verilere akıllı cihazlar aracılığıyla erişim imkanına sahip oluyor. Müşterilerinize tercih ettikleri kanaldan iletişime geçmeleri için esneklik sunmanızı sağlayan SAP Service Cloud ile sorunları daha hızlı bir şekilde çözebilir, bu sayede müşteri memnuniyetini ve bağlılığını artırabilirsiniz.

İşletmenizin SAP C/4HANA yeteneklerinden en iyi şekilde faydalanması ve müşterilerinize kusursuz deneyimler sunmak için Renova Consulting uzmanlığına güvenebilirsiniz. Danışmanlık hizmetlerimiz ve çözümlerimiz hakkında detaylı bilgi için bize ulaşın: iletisim@renovaconsulting.com.tr